Pojęcie asertywności stało się z jednej strony modnym hasłem, a z drugiej ciągle jeszcze nieznaną : niedocenianą lub przecenianą postawą. W potocznym rozumieniu asertywność definiowana jest jako umiejętność mówienia NIE. Nic bardziej mylnego. Asertywność to postawa i wynikający z niej sposób zachowania oraz język komunikacji.
Podczas szkolenia poznacie Państwo podstawowe komunikaty asertywne i nauczycie się nimi posługiwać.
Cele szkolenia:
Zdobycie wiedzy oraz praktycznej umiejętności asertywnego komunikowania.
Treść:
- typologia postaw,
- definicja asertywności,
- prawa asertywności,
- procedury asertywne:
– asertywna interwencja,
– komunikat „JA”,
– informacja zwrotna,
– asertywne wyrażanie opinii,
– przyjmowanie krytyki i pochwał,
– asertywna odmowa,
– procedura zdartej płyty
Metodyka zajęć:
- ćwiczenia indywidualne
- ćwiczenia w grupach,
- wykład.